Податкові перевірки в умовах воєнного стану: що потрібно знати підприємцям?!

Згідно внесених до Податкового кодексу України змін, стали дозволені такі перевірки:
•    камеральні перевірки ;
•    документальні позапланові перевірки (за зверненням платника податків, в разі проведення реорганізації чи припинення юридичної особи, в разі подання заяви щодо відшкодування ПДВ, якщо отримано податкову інформацію що свідчить про порушення валютного контролю).
•    фактичні перевірки.
Тобто, під час війни заборонено проводити планові документальні перевірки та інші позапланові документальні перевірки. А перед початком виїзної перевірки, платнику податків необхідно вчинити наступні дії:
– рекомендовано включити відеокамери і проінформувати представників контролюючого органу, про те, що йде зйомка;
– перевірити службові посвідчення перевіряючого, що посвідчують особу та правовий статус, дійсність посвідчення;
– перевірити наказ та направлення на перевірку, зокрема терміни проведення та обов’язкові реквізити;
– перевірити наявність підстави для проведення такої перевірки (чи вона не заборонена);
Якщо ж у перевіряючих відсутні вищевказані документи, вони містять недоліки, або перевірка безпідставна – підприємство має право відмовити в допуску. В такому випадку , підприємство разом із податківцями та свідками, складається акт про недопуск із зазначенням виявленої причини. Копія такого акту із сповіщенням про недопуск має бути подана до канцелярії податкової.
Особливості камеральних перевірок під час воєнного стану:
– за звітні податкові періоди з лютого – травень 2022 року перевірки розпочинаються на наступний день після 20 липня 2022 року та завершуються не пізніше 20 вересня 2022 року;
– за звітні податкові періоди з червень – липень 2022 року перевірки розпочинаються на наступний день після 20 серпня 2022 року та завершуються не пізніше 20 жовтня 2022 року.
Тобто, в разі отримання акту камеральної перевірки, проведеної із порушенням встановлених строків, це є підставою для оскарження наслідків перевірки.
Документальні позапланові перевірки проводяться лише :
– за наявності під час проведення перевірок безпечного доступу, допуску до територій, приміщень та іншого майна, що використовуються для госпдіяльності та/або є об’єктами оподаткування, або використовуються для отримання доходів (прибутку), або пов’язані з іншими об’єктами оподаткування такими платниками податків;
– доступу, допуску до документів, довідок про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншої інформації, пов’язаної з обчисленням та сплатою податків, зборів, а також фінансової і статистичної звітності;
– проведення інвентаризації основних засобів, ТМЦ коштів, зняття залишків ТМЦ, готівки.
Щодо доступу до документів, то під час дії воєнного стану законодавством зупинено строки для відновлення документів. З огляду на що, про їх знищення необхідно письмово повідомити податкову за місцем обліку платника, а відновлювати можна вже після закінчення війни.
Особливості проведення фактичних перевірок:
– отримання від державних органів або органів місцевого самоврядування інформації, що свідчить про можливі порушення платником податків законодавства про ціни і ціноутворення;
– отримання письмового звернення покупця (споживача), про порушення платником податків порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Зазначення формальної підстави, без її фактичної наявності також дає можливість як до недопуску до самої перевірки, так і до оскарження її наслідків. Тож, і тут необхідно бути пильними та перевірити наявність підстави перевірки.
Отже, і під час війни, платник податків має право відстоювати свої законні інтереси . Зокрема, в разі, коли законодавчо передбачені обмеження на проведення перевірок. І у випадку, коли до платника податків завітали податківці, спочатку необхідно провести попередню процедуру допуску, передбачену податковим кодексом. А за її наслідками приймати рішення допускати до перевірки чи відмовляти в її проведенні.



Залишити відповідь